Türkiye Cumhuriyeti

Hamburg Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

Tüm Konsolosluk İşlemlerinde 2 Ocak 2017 İtibariyle Randevulu Sisteme Geçilmesi Hakkinda Önemli Duyuru , 15.12.2016

02 Ocak 2017 tarihinden itibaren Başkonsolosluğumuz tarafından verilmekte olan tüm konsolosluk hizmetlerinde (pasaport, noterlik ve askerlik işlemlerinde olduğu gibi) randevulu sisteme geçilecektir. Başka bir deyişle, anılan tarihten itibaren randevusuz işlem yapılmayacaktır.  

Bu çerçevede herhangi bir konsolosluk işlemi için (noterlik, pasaport, askerlik, evlenme, vatandaşlık, nüfus vb.) için başvuruda bulunmak isteyen vatandaşlarımızın anılan tarih itibariyle Başkonsolosluğumuza gelmeden önce mutlaka internetten randevu almaları gerekmektedir. Telefonla randevu hizmeti verilmemektedir.

Yeni uygulamayla, vatandaşlarımızın ve diğer müracaatçıların Başkonsolosluğumuzdaki bekleme sürelerinin kısaltılması, mümkün olduğunca zamanlıca ve beklemeksizin işlem yapılması, bekleme salonunda aşırı yoğunluğun önlenmesi, vatandaşlarımızın kendi programlarının aksamamasına katkı sunulması ve verilen hizmetin kalitesinin daha iyi bir seviyeye çıkartılması hedeflenmektedir.

Başvuru sahiplerinin Başkonsolosluğumuza gelmeden önce, işlemlerine ilişkin bilgi ve belgeler hakkında (aşırı yoğunluk nedeniyle telefonla ulaşmanın maalesef güç olması sebebiyle) www.konsolosluk.gov.tr adresindeki internet sayfasından bilgi almaları, tereddüt oluşması durumunda öncelikle http://hamburg.bk.mfa.gov.tr/CommentsEdit.aspx?agencyID=1100132 yazarak başvurmaları veya telefonla Konsolosluk Çağrı Merkezine no: +49 30 30 807090 başvurmaları önerilir. Randevu sadece internet üzerinden alınmaktadır. Telefonla randevu verilmemektedir.

Randevu aşağıdaki linkten alınmaktadır:

https://www.konsolosluk.gov.tr

NASIL RANDEVU ALIRIM?

https://www.konsolosluk.gov.tr ADRESİNE GİRİNİZ.

 

Randevu almak için lütfen aşağıdaki işlemleri yapınız.

1.Önce ÜLKE(ALMANYA) ve TEMSİLCİLİK(HAMBURG BAŞKONSOLOSLUĞU) seçiniz. “Evet bu temsilcilikte işlem yapmak istiyorum” butonuna basınız.

2.Sonra Randevu Al bölümüne tıklayınız.

3.Açılan sayfada hangi bölümden randevu alacaksanız o bölümü seçiniz. PASAPORT-ASKERLİK-NOTERLİK gibi. Hangi işlemi yaptıracaksanız o işlemi seçiniz. (Vekaletname düzenleme, Adli sicil belgesi, Dövizle askerlik, Askerlik erteleme gibi)

4.T.C. KİMLİK NO BİLGİLERİNİZ. T.C. Kimlik Numaranızı biliyor musunuz? “Evet”i işaretleyiniz.

5.T.C. kimlik numaranız nüfus cüzdanınızda yazılı mı? “Evet”i işaretleyiniz. 11 haneli T.C. Kimlik Numarasını giriniz. Altına geçerli bir e-posta adresi giriniz

6.Açılan sayfayı doldurunuz. Tamamının doğru olarak doldurulması gerekmektedir. Telefon numarasının tamamını araya işaret koymadan aynı sıraya yazınız. Adresin tamamını aynı sıraya yan yana yazınız. Kaydet ve Devam et butonuna basınız.

 7.Sonra e mail adresinize gidiniz. E-posta adresinize rakamlardan oluşan bir DOĞRULAMA ŞİFRESİ gelecektir. Şifre gelince işlem bitmiyor. 10 dakika içinde bu şifreyi randevu (termin) almak istediğiniz sayfadaki boşluğa girmeniz gerekmektedir. (10 dakika içerisinde şifreyi giremez iseniz, yeni şifre istemek durumundasınız). 
“Onayla ve Devam Et” butonuna basınız.  Onayla ve devam et butonuna bastıktan sonra, randevu günlerini gösteren tablo açılacak.

8.Randevu günlerini gösteren çizelge üzerinde randevu (termin) almak için size en uygun gün ve saati seçiniz. Tarihi değiştirmek istiyorsanız, tarih yazan butonun üzerine tıklayınız. Yeni tarih açılacaktır. Lütfen tarihi seçiniz ve “KAYDET VE DEVAM ET” butonuna basınız.

9.Randevunuz kaydedilmiş olacaktır ve  “Teşekkür ederiz, randevunuz kaydedilmiştir!” Randevu bilgileri:    
“Tarih:…, Saat: …..” yazısını gördüğünüzde işleminiz tamamlanmış olacaktır.

YANINIZDA GETİRMENİZ GEREKEN BELGELER bölümünü tıklayınız ve dikkatlice okuyunuz. Burada işleminiz için beraberinizde getirmeniz gereken belgeler kayıtlıdır. Konsolosluğa geldiğinizde dosya durumunuza göre başka belgeler de talep edilebilir.

Bu sayfanın bir baskısını konsolosluğa gelirken mutlaka yanınıza alınız ve gelirken beraberinizde getiriniz. Akıllı telefon ile bu sayfanın fotoğrafını da çekebilirsiniz. Bu yazıyı göremiyorsanız, randevu (termin alma) işlemini yeniden deneyiniz.

Randevu aldıktan sonra size başka e-posta veya bir yazı gelmeyecektir. Randevu aldığınız gün gerekli belgelerle birlikte Başkonsolosluğumuza müracaat ediniz. Randevusuz geldiğiniz takdirde, işlem yaptırmanız mümkün olamayacaktır.

Saygıyla duyurulur.